מרכזיה רגילה או מרכזיה בענן?

מרכזיה היא כלי חשוב בכל עסק שאמור לאפשר קבלת והוצאת שיחות טלפון. על הרקע הזה, אפשר להבין מדוע המון עסקים מתלבטים כיום בין מרכזיה רגילה או מרכזיה בענן. מצד אחד, המרכזיה הרגילה ממשיכה לפעול על קווי הטלפון המסורתיים והיא גם הייתה עד לפני מספר שנים הפתרון היחיד שעל הפרק. מנגד, מרכזיה בענן מציעה המון יתרונות ובעיקר מאפשרת לכל עסק להשתחרר מהתלות בתשתית פיזית – כל עוד יש לו חיבור לאינטרנט.

אבל בדיקה יסודית יותר של מרכזיה רגילה או מרכזיה בענן מגלה שיש עוד כמה שיקולים שצריך להתייחס אליהם. קודם כל, חשוב מאוד לברר איזה תשתית תקשורת יש בעסק ולאיזה סוג של מרכזיה היא מתאימה. אם למשל תשתית התקשורת והאינטרנט של העסק לא מספיק מתקדמת או לא תומכת בפרוטוקולים חדשים יותר, סביר להניח שמרכזיה בענן לא תהיה רלוונטית עבורו.

מעבר לכך, יש להביא בחשבון עלויות המרת מרכזיה רגילה במרכזיה בענן. למרות שבטווח הארוך מרכזיה בענן היא פתרון משתלם יותר שכרוך בתשלום חודשי או שנתי קבוע, עלויות ההסבה של המערכת עלולות להיות גבוהות. אז גם פה, צריך לבחון כל מקרה לגופו ובמידת הצורך גם להתייעץ עם אנשי מקצוע.

איך יודעים איזו מרכזיה הכי מתאימה לעסק?

השוואה בין מרכזיה רגילה או מרכזיה בענן צריכה להתייחס גם אל המאפיינים של העסק עצמו. מטבע הדברים, יש הבדל בין עסק שבו עיקר הפעילות מתבצעת על בסיס שיחות טלפון יוצאות ונכנסות – לבין עסק שבו מספר הטלפון לא ממש פעיל והתפקיד של המרכזיה הוא רק לאסוף פניות שמגיעות מהלקוחות לעיתים רחוקות בלבד.

החדשות הטובות הן שכיום ניתן להתאים גם מרכזיה בענן לצרכים הספציפיים של העסק. אם התשתית והתקשורת מתאימים לדרישות הטכניות, לא אמורה להיות בעיה לבחור מרכזיה שמשלבת בין תכונות של אבטחה ונוחות.

אולי יעניין אותך:  שליחת SMS

בסופו של דבר, בחירה בין מרכזיה רגילה או מרכזיה בענן תלויה בהתנהלות העסק ובמה שהוא רוצה להשיג. מלבד שיקולי עלות ונתונים טכניים, כדאי לחשוב על האופן שבו המרכזיה משרתת את העובדים.

You Might Also Like