פרופסור יהודה אדלר זכה באות יקיר הקהילה היהודית בבוסניה במעמד מפתיע ומרגש

במרוץ הבלתי נגמר אחרי כסף, קריירה והצלחה, אנחנו לעיתים שוכחים את ערכי היסוד שלנו, הערכים שבאמת יכולים לעורר בנו תחושה של משהו שהוא גדול יותר מאיתנו וגדול יותר ממה שאנחנו עושים. עבור פרופסור יהודה אדלר, כמו גם עבור כל רופא אחר, הערכים מוטמעים במקצוע, כשהצלת חיים, שיפור איכות חיים ועזרה לזולת הם הקווים המנחים לעבודתם. יחד עם זאת, כאדם פרטי העומד מול עצמו, שואף הרופא למצוא את ההשלמה בין כלל הערכים שמרכיבים אותו, ובדרכו של אדלר נקרתה לאחרונה ההזדמנות לחוות זאת, כאשר קיבל את אות יקיר הקהילה היהודית הבוסנית לפני צמרת השלטון הבוסני וצמרת הקהילה הקרדיולוגית הבינלאומית.

חיבור נדיר של נסיבות וערכים, שהופכים פרס להישג חיים

בכנס קרדיולוגיה בינלאומי נוסף בו עלה יהודה אדלר להרצות על ההתוויות העולמיות החדשות לטיפול במחלות קרום הלב, כנס שנערך בעיר בניה לוקה שבבוסניה, נקרא אדלר אל הבמה במהלך ארוחת הגאלה, שם הוענק לו אות יקיר הקהילה היהודית הבוסנית. עבור אדלר, לחלוטין לא מדובר בפרס או באות ההערכה הראשון בחייו, אך בהחלט מדובר בחוויה יוצאת דופן שעוררה אצלו חיבור עמוק ובלתי ניתן להתרה בין יהדותו, ישראליותו ומקצועו כרופא. על פי תיאורו של אדלר, מדובר באירוע המתקיים במדינה מזרח אירופית, על כל הקונוטציות הנקשרות לכך, אליה מגיע רופא יהודי המייצג במידה רבה, את המדינה היהודית, ומקבל פרס מפעל חיים מהקהילה היהודית המקומית, אל מול עיניהם של ראשי השלטון המקומי. יש שיקראו לזה סגירת מעגל, יש שיחברו לזה תחושה עצומה של גאווה – עבור אדלר מדובר פשוט בחוויה מרגשת ויוצאת דופן, שהצליחה לסגור את הקצוות בין כל הערכים המרכזיים שמרכיבים אותו במהותו.

יהודה אדלר – רופא בעל השפעה בזירה הישראלית המקומית ובקהילת הקרדיולוגיה הבינלאומית

אולי יעניין אותך:  ניתוחי כתפיים – אל תסתבכו עם רופא לא מקצועי

פרופסור אדלר נחשב לשם דבר בענף הרפואה הישראלי. במהלך שנות פעילותו בתחום, מילא אדלר שורה של תפקידי ניהול בכירים במוסדות רפואה מן המובילים בישראל, ובכלל זה מנהל המקצועות הרפואיים ומנהל פרויקט תלפיות בבית החולים שיבא תל השומר. בנוסף, משמש אדלר כחבר בדירקטוריונים ומועצות המנהלים של מוסדות רפואיים שונים ברחבי ישראל, דרכם הוא מטמיע סטנדרטים ושגרות ניהול, המיועדים לשפר את רמת השירות הרפואי שניתן לאזרחי ישראל בכל היבט אפשרי. בנוסף לכך, נחשב אדלר למרצה בינלאומי בכיר, ורק לאחרונה, עוד לפני הכנס החשוב בבוסניה, הוזמן אדלר להרצות בכנס הקרדיולוגיה הבינלאומי בסרביה, תחת כובעו כיושב ראש האיגוד הקרדיולוגי האירופי למחלות קרום ושריר הלב.

חלוק לבן יש, אבל יש עוד הרבה מעבר לכך אצל אדלר

על אף שפרופ' יהודה אדלר אינו נוהה אחרי הדימוי הציורי של רופא בחלוק לבן העומד מעל שולחן הניתוחים, השפעתו על אלפי פציינטים ברחבי העולם היא ניכרת. בין הפציינטים הבולטים שלו ניתן למנות את שחקן הכדורגל המפורסם מקבוצת ריאל מדריד, קרבחאל, בו טיפל אדלר על מנת לאפשר לו להתגבר על מחלה ממנה סבל בקרום הלב, ולחזור אל המגרשים הירוקים של אצטדיוני אירופה. אות יקיר הקהילה היהודית בבוסניה, אותו קיבל אדלר לאחרונה, רק ממחיש את השפעתו בקרב כלל האוכלוסייה, מעבר לאוכלוסיית הקרדיולוגים ומעבר לשמות הגדולים שסיפוריהם מתפרסמים בעיתונות, ואת התחושה שהעניקה לו חוויה זו נוצר יהודה אדלר על גבי מדף התהילה הפרטי שלו. אות זה יזכיר לו מהיום ואילך את שורשיו, את הדרך שעבר ואת החיבור הבלתי ניתן להתרה עם מקצועו כרופא בכיר, מרפא לבבות.

You Might Also Like