מדרס אורטופדי בהתאמה אישית

מדרסים אורטופדיים – המדריך המלא

מדרסים אורטופדיים עוזרים ללא מעט בעיות רפואיות ואורטופדיות ואנשים שונים באוכלוסייה. היציבות והכוח של האדם נובע מהשורשים שלו, כלומר מהרגליים שלו. רגליים חזקות ובריאות יעזרו לאדם לעמוד איתן, יציב ולהיות בכל כושר סיבולת גבוה יותר. לעומת זאת רגליים חלשות שמופעל עליהן לחץ רב או שיש בעיות רפואיות שונות, עשויות לפגוע ביציבות האדם, ביכולת שלו לעמוד, ללכת, לעלות מדרגות, לעשות ספורט ואפילו לגרום לכאבי גב והתפתחות בעיות אורטופדיות שונות. לצורך יש ניתן לייצר מדרסים אורטופדיים בהתאמה אישית.

מה התפקיד של המדרסים? 

המדרסים הם סוג של אביזר המונח בתוך הנעל שלנו ומספק לנו שכבת דריכה נוספת המסייעת בפיזור הלחצים על כף הרגל, הפחתת העומס עליה ושיפור היציבה. כמו כן במקרה של בעיות אורטופדיות שונות בכף הרגל כמו פלטפוס או בעיות מבנה אחרות של הרגליים או כפות הרגליים המדרסים יכולים לסייע לתיקון הליקויים בעת ההליכה ושיפור התפקוד. כמובן שגם לסוג הנעליים בהם מניחים את המדרסים יש חשיבות לקיום הדברים הללו. מדרסים איכותיים ניתן לייצר בהתאמה אישית ואלה עשויים להשתנות בהתאם לפרמטרים שונים: גובה ומשקל, גיל האדם, מבנה כף הרגל, המטרה שלשמה מייצרים את המדרש (בעיה רפואית) ועוד. 

ביצוע אבחון של כפות הרגליים

כדי להתאים מדרסים אורטופדיים בצורה נכונה וראוי יש הצורך לאבחן את כפות הרגליים של המטופל. האבחון כולל בדיקות מקיפות אודות התנועתיות של כפות הרגליים, אודות מבנה כף הרגל והבהונות, בדיקת צבע כפות הרגליים (מה שמעיד על אזור הלחץ בהם), בדיקת העובי של כף הרגל, בדיקת אורך הרגליים ועוד. 

הסבר על בעיות אורטופדיות פוטנציאליות

המאבחן יסביר על בעיות רפואיות או אורטופדיות פוטנציאליות בהתאם לממצאים ועל סוגי המדרסים המומלצים ביותר ללקוח. לדוגמה: אדם הסובלת מסוכרת יעשה שימוש במדרסים רכים יותר. לאחר מכן לוקחים מידות של כף הרגל באמצעות תבנית גבס. המטופל ידרוך בתוך התבנית שתקבל את צורת הרגל שלו. לאחר מכן הממצאים והמידות ישלחו לבית המלאכה שם ניצור רפליקה של גבס, נלטש ונשאף להגיע לתוצאה המושלמת ביותר. לאחר מכן נייצר את המדרסים בהתאם לתבניות הגבס ולחומרי הגלם בהם צריך לעשות שימוש.

אולי יעניין אותך:  ניתוחי כתפיים – אל תסתבכו עם רופא לא מקצועי

ביקורת לאחר מספר שבועות

כמה שבועות לאחר שקיבלתם את המדרסים והתחלתם ללכת אתם מומלץ לחזור אל המכון לפגישת בוקר. אפשרו לעצמכם ללכת עם המדרסים מספיק פעמים כדי להסתגל אליהם ואפילו לעשות מעט פעילות ספורטיבית בהתאם ליכולת שלכם. לאחר מכן נוכל לשים לב לעומסים שנצרים על המדרסים ונבצע תיקונים קטנים בהתאם לצורך. במקרה של שביעות רצון מהמדרסים ייתכן ותחזרו לביקורת נוספת.

You Might Also Like