מס רכישה

מס רכישה בישראל – דברים שאתם חייבים לדעת

מס רכישה הנו מס המוטל על אדם הקונה נכס או רכוש כלשהו כמו דירה למשל. כאשר מדובר בדירה המס יהיה מדורג וכאשר יהיה מדובר בנכס מקרקעין אחר המס יהיה קבוע על פי החוק. לאורך השנים היו עדכונים ושינויים שונים בנוגע למס הרכישה. בעבר כמעט ולא היו משלמים מס רכישה אולם כיום החוקים יותר נוקשים בנושא אולם עדיין ישנן עילות רבות לפטורים עבור מס רכישה. כדאי להיעזר בעו"ד מקצועי ומנוסה בתחום דיני המקרקעין כמו משרד עורכי הדין של עמית ורד כיוון שההליך הביורוקרטי הוא מעט מסובך ומתיש ואתם בהחלט תרצו לדעת היכן אתם עומדים לפני רכישת נכס חדש.

ניתן לבדוק את גובה מס הרכישה טרם רכישת הנכס

החוק קובע כי ניתן לבדוק את גובה שיעור מס הרכישה שתצטרכו לשלם טרם ביצוע העסקה וזו אינה מחייבת רכישה/מכירה. זה חשוב כיוון שטרם ביצוע העסקה תוכלו לדעת איזו הוצאה נוספת עומדת לפניכם בנוסף לעלות הנכס ועלויות נלוות נוספות כמו עו"ד, בדק בית ועוד. כמו כן בדיקה מקדימה של נושא מס רכישה תוכל לאפשר לכם לגלות האם מגיעות לכם הנחות או פטורים ממס רכישה.

תשלום מס רכישה

חובת דיווח ותשלום מס רכישה

על פי החוק, כל אדם הרוכש נכס מקרקעין מחויב בדיווח על הנושא לרשות המיסים. לאחר בדיקת הקלות והטבות או פטורים בנושא מס רכישה תצטרכו לשלם את ההפרש בהתאם לקבוע בחוק. את מס הרכישה יש לשלם תוך 60 יום מתאריך ביצוע העסקה. ניתן לשלם את המס בכמה דרכים:

  • שובר תשלום בבנק הדואר באמצעות ברקוד וטופס מקורי בלבד.
  • בהתאם לשעות קבלת הקהל במשרד מיסוי המקרקעין באזור – ניתן לשלם במשרד זה.
  • ניתן לשלם באמצעות כל סניפי הבנקים באמצעות שובר תשלום הנשלח בדואר.
  • במידה ואתם מיוצגים על ידי עורך דין הוא יוכל להנפיק שובר אונליין דרך מערכת המייצגים של מיסוי המקרקעין.
  • ניתן לשלם באתר רשות המיסים במערכת של מיסוי מקרקעין באמצעות כרטיס אשראי.
אולי יעניין אותך:  5 טיפים לכתיבת צוואה

במקרים מסוימים ניתן לקבל דחייה קטנה בתשלום המס או חלוקת התשלום למספר תשלומים הנושאים ריביות והצמדה.

שינויים במס הרכישה בהתאם לסוג המקרקעין

מס רכישה יכול להיות שונה לא רק בהתאם לכל אדם והאם הוא זכאי להנחות או פטור ממס רכישה אלא גם לסוג הנכס: דירה יחידה, דירה נוספת, זכות במקרקעין ועוד. כמו כן יש גם הבדל בין דירה למגורים לבין חנות, משרד וסוג נכס אחר. גובה המס הוא נגזרת מסכום ביצוע העסקה. ניתן לחשב את מס הרכישה לבד וכן ניתן ליצור עמנו קשר באתר או בטלפון ואנו נלווה אתכם בתהליך ביצוע רכישת הדירה, כולל חישוב מס הרכישה בהתאם לסוג הנכס, גובה העסקה, היסטוריית הנכס ועוד.

גובה מס הרכישה לדירה ראשונה

עבור דירה ראשונה מס הכנסה מנסה להקל על הרוכשים ולכן המס הנו מדורג בהתאם לשווי הדירה. עבור רכישת דירה ראשונה למגורים ששוויה אינה עולה על 1,745,000 ₪ תהיו זכאים לפטור מלא ממס רכישה. בדירה של עד 2 מיליון ושבעים אלף שקלים תשלמו 3.5% מס רכישה עד הסכום שמעל סכום המדרגה הראשוני וכך הלאה עד 10% מס רכישה לדירות ששווי מכירתן הוא מעל 17,800,000 שח.

משרד עורכי הדין עמית ורד הנו משרד מוסמך, ותיק ומקצועי בתחום דיני המקרקעין, לרבות טיפול במס שבח וליווי ברכישת נכסי מקרקעין. אנו נלווה אתכם לכל אורך תהליך רכישת הנכס, בדיקת הנכס, חישובי המיסים והעלויות הצפויות, בדיקת אפשרות להקלות ופטורים ועד לליווי תשלום מס הרכישה במידה וצריך כדי שתהיו רגועים שהכול נעשה בצורה חוקית ובטוחה. צרו עמנו קשר באתר או בטלפון ונשמח לעמוד לשירותכם.

You Might Also Like