סוגי עצים למכירה

מכירת עץ מתבצעת בדרך כלל ישירות מול אנשים פרטיים שרוצים לשפץ לבד את הבית – או מול אנשי מקצוע מהתחום. בכל אחד מהמקרים האלה, אפשר לבחור את העצים שאותם רוצים למכור מבין היצע רחב יחסית של אפשרויות. הנה למשל כמה סוגי עצים למכירה שבהם מומלץ להתמקד:

א. עץ מלא – הסוג הראשון של העץ שאותו מוכרים בחנויות ייעודיות הוא עץ מלא. זהו עץ שאינו מעובד וללא תוספות משמעותיות, מה שהופך אותו ליקר אבל גם עמיד יותר. כמו כן, המשקל של עץ מלא מעיד על הצפיפות והחוזק שלו.

ב. עץ רב שכבתי – בעץ רב שכבתי יש כמה שכבות שונות שכל אחת מהן יכולה להיות מיוצרת מחומר גלם אחר. ברוב המקרים, השכבה העליונה של עץ רב שכבתי היא מעץ טבעי בעוד השכבה האמצעית היא מעץ סינתטי.

ג. עץ אורן – ספציפית בקטגוריה של עץ מלא, יש כאלה שמעדיפים עץ אורן בגלל שהוא רך ונוח לעבודה. כמו כן, המחיר של עץ אורן נמוך בהשוואה לעצים מלאים אחרים והוא אינו מצריך ידע מקצועי נרחב.

ד. עץ לבן – סוג אחר לגמרי של עץ שאותו ניתן לרכוש מכונה "לבן", או "אשוחית", והוא בעל טקסטורה מיוחדת. במהלך מכירת עץ מן הסוג הזה, הדגש הוא על חוזק ויציבות ועל התאמה לנשיאת משקל כמו למשל בפרגולה.

מה הבדל בין עץ לדיקט?

אי אפשר לדבר על סוגי עצים למכירה בלי להזכיר דיקטים או לבידים. בין היתר, לבידים הם לוחות או פלטות עץ שמורכבים מכמה שכבות של עץ שמודבקות אחת לשנייה. במקביל, אפשר לראות שיש גם דיקטים דקים יחסית שמורכבים משכבות שונות של עצים ובהם משתמשים כפתרון חיפוי או כהשלמה עבור פרויקטים קיימים בעץ גושני.

אולי יעניין אותך:  הרצאות לימי גיבוש – לחוויה מגבשת ומעוררת מחשבה

בסופו של דבר, המטרה של השוואה בין סוגי עצים למכירה היא לחסוך בהוצאות בלי להתפשר על התוצאות. בשביל להשיג את המטרה הזו, חשוב להתייעץ עם אנשי מקצוע ולהכיר את התכונות של פרגולות, דקים, גגות רעפים או רהיטי עץ. למרות שאת כולם מייצרים מעץ, יש ביניהם המון הבדלים.

You Might Also Like